Mijn aanpak is persoonlijk, ondersteunend en analytisch.  

Ik werk niet met algemene bedrijfsmodellen en/of bedrijfsanalyses, maar behandel ieder bedrijf alsof het mijn eigen bedrijf is.
Met passie, maatwerkadvies en gezond boerenverstand. Een persoonlijk vrijblijvend gesprek is daarbij  het startpunt.

Niet alleen kijk ik naar de zaken die niet goed lopen, maar ik kijk juist ook graag naar de zaken die goed lopen. Hoe kunnen we daar nog meer resultaat creëren?
Wellicht heeft u bij de zaken die al goed gaan, ook het beste gevoel?  Het gaat om het maken van keuzes. Succes is een kwestie van kiezen.
Wat doe je als ondernemer bewust wel en wat laat je bewust liggen?

De  wensen en uitgangspunten van u  als ondernemer zijn van belang.
Wat drijft u? Waar krijgt u energie van? Waar staat u en uw bedrijf voor?

En minstens zo belangrijk: Wat wil de klant? En waar loopt uw klant warm voor? Herkent uw klant zich in uw bedrijf en aanpak?

Kritisch kijk ik welke aanpassingen als verbetering kunnen bijdragen aan de continuïteit en winstgevendheid van uw bedrijf zonder dat per definitie de identiteit van uw bedrijf verandert.  We maken een plan van aanpak en gaan samen aan de slag om de gewenste doelen te realiseren.  Ik zeg bewust samen, omdat u de regisseur bent van uw eigen bedrijf.  Als bedrijfsarchitect mag ik mee-ontwerpen, maar u beslist!


Ik kijk, lees, inventariseer, beleef, vorm een beeld van het bedrijf en we gaan actief aan de slag. We maken vervolgens keuzes, stellen doelen en voeren verbeteringen door.


Mijn aanpak begint globaal  omdat de oorzaak van uitdagingen zelden op een gebied ligt.
Daarna zoom ik in op specifieke aandachtspunten en ga ik aan de slag om de wensen tot uitvoering te kunnen (laten) brengen. 
De punten die we besproken hebben, presenteer ik niet  in een lang en theoretisch rapport, maar  dienen uitgevoerd te kunnen worden.
Het is namelijk niet de bedoeling dat een rapport in een kast gaat om er daarna niet meer uit te komen. Het advies moet praktisch uitvoerbaar zijn.

 

Tot slot  is het ook belangrijk om de grenzen van kennis te kennen en te benoemen. Omdat ik voor u het juiste advies wil kunnen bieden, kan ik u eenvoudig  in contact brengen met een netwerk van kennisspecialisten met ruime kennis en ervaring op uw en hun vakgebied en ook uw branche kennen.
Denk hierbij aan grafisch vormgevers, juristen, accountants, risicodeskundigen, enz.

Alleen ga je misschien sneller, samen kom je verder!